fredag 15. august 2014

Min Mei Tai

Det har ikke blitt mye sømprosjekter til minstemann, men takket være at Birgit (se hennes side Hverdagslykke på fb her, hvor hun lager utrolig mye fint!) tok på seg å sy en Mei Tai for meg, så ble det noe hjemmesydd alikevel. Ja, altså, for selv om det var Birgit som i utgangspunktet skulle sy den, så endte det med at da jeg kom for å finne ut hvordan jeg ville ha den, ja, så sydde jeg den selv. Etter hennes mønster og anbefalinger. Teamwork.

DSC_0554

 

DSC_0556

Grå babycord på reimene og ene siden, bomull med stjerner på andre siden. Alt fra stoff og stil. Hoveddelen, samt begynnelsen av skulderreimene og hoftereima er vattert, for bedre komfort under bæring. Det er brukt doble sømmer, og den virker faktisk mer solid enn hva jeg trodde jeg skulle få til.

DSC_0553

Marve ser i alle fall ut til å trives godt i den, og sovnet med en gang vi tok den på første gang. Passformen ble god, og etter litt googling på bæremåter fant jeg den knyttemåten som passet perfekt for oss hos her hos Tettinntil.

DSC_0549

Med mammas ulljakke utenpå, var det visst veldig trygt og godt å ta seg en lun sovepause her selv om vinden pep rundt ørene på oss ute. Høsten er i annmarsj, men jeg vil tro at bæretøyet blir mye brukt fremover likevel!

1 kommentar:

  1. Så fin og praktisk! Det er så koselig å bære barna slik:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!