torsdag 31. juli 2014

Heklesmykke og bloggrot

DSC_0497

I dag har jeg tenkt mye på bloggen min (det er visst sånt som skjer i tiden like før man skal føde, at man tenker på mye rart og legger merkelige planer). Gjennom årene har den forandret seg fra å være en “jeg forteller om hva jeg gjør” – blogg, til å bli en “vise frem det jeg lager” – blogg. Selv om ting jeg lager og kommer på har vært med hele veien, er det nå i alle fall langt mellom innlegg som bare dreier seg om stemning og følelser og tanker og livet mitt. Og sant å si, så er jeg nå som familien har vokst og sjelen blitt eldre, mer fornøyd med å bruke bloggen som et inspirasjonsdelingsforum enn som et rent eksponeringsforum. Har forsøkt å vri hodet og finne en lur måte å endre bloggens layout på, uten å måtte slette så mye av det gamle. Men det er vanskelig. Særlig med tanke på at det jeg ønsker å vise frem er alt fra strikking og hekling, til bygging av hus og oppdyrking av hage. Og matlaging. Og når jeg tenker og vrir ennå mer på det, ja, så dreier det seg jo fremdeles om å vise frem rammene rundt et helt liv. Om enn kanskje bittelitt mindre personlig enn det det var for et par år siden.

DSC_0498

Uansett, jeg har prøvd å rydde litt i etikettene mine her. Ikke at det var helt enkelt heller, men jeg har nå i alle fall fått skilt kategorien “håndarbeid” opp i strikking og hekling (ikke så enkelt, da man før i tida lagde en ting i halvåret. Nå lager man ti samtidig,). Og fjernet noen innlegg som virkelig var uten betydning. Så får dere ellers har rotet mitt unskyldt.

DSC_0499

I solvarmen for en ukes tid siden heklet jeg dette lille armbåndet, for å prøve ut en ny teknikk jeg fant på ravelry. kosteskaft-hekling (eller broomstick crochet som det heter på originalspråket). Kjapt og greit, men litt klønete i begynnelsen. Inspirasjonen var fra mønsteret Curry Cuffs, og teknikken kan sees i denne videoen fra you tube. Garn og nål og pinne er allerede glemt (resteprosjekt rasket sammen i farten), og knappene er skikkelig skikkelig gamle, fra syskrinet til bestefars tante Karen. Fornøydhetsskala: Kan absolutt brukes til å pynte opp en solbrun arm!

1 kommentar:

  1. Det hender seg man må ta noen runder med bloggen når det gjelder både layout og innhold, det er ikke så lenge siden jeg renoverte min. Dette var et aldeles nydelig armbånd! Koslig med de gamle knappene også!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!