torsdag 10. juli 2014

Guttebarselgave

Det er ikke til å komme utenom at det er et babyår i år. Jeg har faktisk ikke helt kontroll på hvor mange kjente som får familieforøkelser på den ene eller andre måten i løpet av 2014. Så da må det til noen barselgaver innimellom. Og det er jo bare kos, spesielt med tanke på at det er SÅ mye babystrikk som er kjempefint og søtt og morsomt, men det begrenser seg jo selv hvor mye babyull man trenger til egne barn. Spesielt med to barn av samme type. Som begge er født på sommeren.

DSC_0336

Denne gangen var det lille Vebjørn som skulle ønskes velkommen til verden. Og til ham ble det laget et par babysokker, som visstnok skal være verdens beste babysokker i følge blogglandia. Oppskriften (med gode bildeforklaringer) har jeg funnet på bloggen strikkogtøys, og er lett å følge for alle og en hver. Jeg har strikket i viking babyull, på pinne nr 2,5.

DSC_0333

Jeg likte godt fasongen på sokkene, spesielt skaftet med nedbretten, de kjennes trange og gode ut for en liten sprellefot. Hælen syns jeg derimot så litt rar ut (typisk at jeg ikke tok bilde av det!) og det var litt knotete å plukke opp masker og strikke dem så alle ble liggende riktig veg (men det var sikkert bare jeg som tenkte for avansert der…).

Og så lurer jeg på en liten ting: viss man googler disse sokkene, f.eks med ordene “babysokker som sitter på foten oppskrift”, så får man frem mangemange bilder av sokker som står kjempefint av seg selv, med stive kanter og fantastisk fassong. GUD som jeg strevde for å få mine til å se någenlunde like pene ut! Det samme har jeg opplevd tidligere ved fotografering av tøfler og babysokker, f.eks. De må fylles med papir, vris på, vendes på, dras i, strekkes….you name it. Er det noen som sitter på det hemmelige trikset? I såfall, la gjerne høre fra deg i kommentarfeltet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!