tirsdag 22. juli 2014

Beis på plass

I alle fall utvendig. Helt i mot alt som er venlig om dagen, fant jeg ut at jeg ville ha beisa hus. Ikke rødmalt stue som det “alltid” har vært, heller ikke hvitmalt gårdshus som jeg har drømt om hele livet, men skikkelig mørkbeisa. Med hvitt rundt vinduene, så klart. Lars Erik har lyst på skigard, og jeg syns ikke skigard og hvitmalt hus passer så veldig godt sammen. Da ville jeg heller hatt stakitt. Men i stedenfor å krangle på skigarden, så fant jeg på en biltur gjennom østerdalen ut at husene der oppe var utrolig fine. Og de er jo, i motsetning til gårdshusene her omkring (som alle er hvite), mørke med hvite vindusomramminger. Så da ble det sånn. Og jeg bare elsker hvordan det ser ut foreløpig!

2014-07-22 14.09.48

2014-07-22 14.10.18

Dette er altså Trebitt Oljebeis i fargen Milebrun. Den får virkelig frem livet i treet føler jeg, og er akkurat passe varm og akkurat passe mørk og akkurat passe brun. Utrolig spent på hvordan det blir neste år, når vi må ha på et strøk til, men krysser alt jeg har for at vi skal klare å holde fargen sånn nesten sånn som som den er nå. Og så gleder jeg meg UTROLIG til å se hvordan det blir når vinduene kommer på plass, forhåpentlig vis om ikke så alt for lenge! Og som dere ser, så har vi altså gått for enkel faspanel, noe som jeg syns gir et tidløst, men samtidig moderne, uttrykk. Og det understreker igjen den enkle og “ujålete” stilen jeg liker så godt. Som dere skjønner, jeg syns det er utrolig fantastisk morsomt å lage sitt eget hus (nesten) fra bunnen, og å se at alt blir akkurat som slik jeg har hatt lyst på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!