søndag 11. mai 2014

Barselgave og solskinnsstrikk

Sist runde med graviditet og barselperm, traff jeg mage andre barselmødre i mange ulike settinger. Og et par av disse møtene har ressultert i veldig gode vennskap, både for små og store. Ekstra morsomt er det at et par av de aller nermeste skal ha beibier igjen omtrent på akkurat samme tid som jeg skal. Ja, en har allerede tjuvstarta, og fikk en liten guttespire for halvannen måned siden snart. I den anledning måtte jeg frem med strikketøyet igjen.

lue.jpg

Lua er Garter Ear Flap Hat av Purl Soho, et morsomt lite prosjekt (til tross for mange vrangmasker) som jeg syns ga et festlig og litt anderledes resultat. Frister til gjentakelse! Det gikk med 34 gram drops baby alpakka silk til den minste str (baby). Trodde denne skulle være ca 6mnd, men den passer akkurat på en pode på 1mnd.

Trøya er Non Stop Topp av Torunn Espe, en for meg ny variasjon på rilletrøyene det ettre hvert har blitt ganske mange av. Strikket i stre 3-4 år, men kuttet inn litt på lengden. Den sitter også som et skudd på minimannen, men håper den skal være like tøyelig som de jeg har strikket til Syver og som fremdeles brukes. Samme garn, gikk med et nøste med hvitt og ca et halvt nøste isblått.

2014-05-11 13.17.55

Etter all gråblå strikking den siste tiden fikk jeg lyst og behov for å kaste på noe med ekstra solskinnspreg over. Holder derfor på med en ny barnehagegenser til Syver, i skikkelig solstrålefarger. Mønsteret blir litt til underveis, men tenker at kanskje bærestykket skal være i rillestrikk med knappestolpe foran, og da skal jeg bruke etsyknappet med rustrød traktor på. Vurdere faktisk også å strikke armene i riller frem og tilbake, men ikke heeelt bestemt meg for det ennå. LItt av poenget er jo at den skal være tynn og myk også. Men på den annen side, da slipper man rundt og rundt i det evinnelige, syns det er så knotete med tynn alpakka. Garnet er ren restegarnsslanking, alpakka som egentlig skulle blitt til noe helt annet med som bare har ligget i kassen sin. Det samme gjelder garnet i barselgaven. Så da klapper man seg på skuldra for at man er så flink garnslanker om dagen:)

1 kommentar:

  1. For et herlig sett, heldig mottaker! Takk for kommentar på bloggen min, jeg har lagt deg til i leselista mi også:) Gleder meg til å følge deg videre!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!