søndag 16. mars 2014

Interiørfond og vannkokere

Ok, det er kanskje litt langt igjen til jeg kan begynne å tenke på gardiner og stoler og sånn, men samtidig er det absolutt ikke for tidlig å begynne å planlegge. Det meste jeg har her i huset brukte jeg lang tid på å finne, og samtidig skal det meste nå ut. Både fordi jeg er lei av det, det er utslitt, eller det rett og slett er upraktisk. Det vil si at det ikke hjelper om man bruker milioner på å bygge seg et nesten nytt hus, man må også bruke tid og penger på det som skal gjøre det til et hjem. Og det er jo den delen som virkelig er morsom!

Jeg bruker tid og timer hver dag på å tenke og drømme og planlegge om lamper og stoler og skap og hyller. Være eller ikke være gardiner. Gjennbruk eller nytt, retro eller enkelt?

DSC_0010

Uansett så koster det penger. Derfor er gaveønsker i nær fremtid og fortid svært enkle. Og man selger unna alt man kan selge, for småpenger stort sett. Men alle monner drar. Og en fin boks skaper ekstra motivasjon.

DSC_0014

En bitteliten interiørting er foresten klar! For flere år siden forelsket jeg meg helt i vannkokeren til Elin (bak bloggen elin-e). Den var retro og kjempefin, og skjemmet absolutt ikke ut kjøkkenbenken. Jeg HATER virkelig vannkokere og kaffetraktere og sånn til vanlig, men hennes falt jeg altså for med en gang. Og siden den gang har jeg lett etter noe lignende, men ikke kommet over noe som passet både i utseende og pris. Men så, plutselig, på europris dukket denne saken opp!

DSC_0004

Endelig en vannkoker som er både praktisk og fin, og til en god pris! Vannkokeren brukes jo strengt tatt hver eneste dag, så det er kjekt å kunne ha den stående fremme uten å gremmes. Ja, jeg gleder meg faktisk veldig til å kunne sette den frem om noen måneder! Og så har man jo da satt standarden for hva man skal designe kjøkkenet sitt rundt. Litt i tvil om det blir like femtitalssøtt, men spennende er det i alle fall!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!