søndag 23. februar 2014

Skjortekjole

DSC_0899

På grunn av garnkvalmen har jeg blitt nødt til å utforske andre ting å drive med, for å ikke gå på veggen. Stor var gleden da jeg oppdaget at jeg klarte korte økter med symaskin uten å bli dårlig. I klesskapet ligger en bunke gamle klesplagg klare til litt DIY-ing, og da jeg kom på et inspirasjonsbilde jeg så på facebook for en tid tilbake, var denne kjolen enkel å lage.

DSC_0900

Alt man trenger er ei god saks, symaskin, tråd og noen cm med strikk. Og ei gammal skjorte. Og kanskje litt inspirasjon. Lignende prosjekt kan blant annet sees her. Og så trenger man en mottaker. Det har ikke jeg klart, i alle fall ikke ennå. Men kjolen ble kjempesøt, og jeg kan komme på mange ett- og toåringer som ville vært supersøte i den.

DSC_0901

Her nytes vinterferien i sammen, og selv om man blir utrolig sliten av ingen ting så har man i dag til og med prøvd seg ut på tur. På truger. Og det gikk ganske bra. Men, det spørs om ikke resten av dagen må nytes på rumpa eller ryggen. Heldigvis får man nesten si, så er syver tett i nesa og pappan generelt sliten, så det er håp om litt fred og rod også <3

3 kommentarer:

Så hyggelig at du vil kommentere!