fredag 21. februar 2014

Konglekjole

I min utprøving av ulike garntyper har jeg også testet ett av mine “luksuskjøp”; Debbie Bliss Cashmerino dk, kjøpt på den ikke lite kjente butikken Loop i London da jeg var der sist sommer.

DSC_0016

Garnet er fantastisk å strikke med, og det gir et nydelig mykt resultat! Anbefales virkelig om man vil ha litt luksusfølelse mellom fingrene!

Kjolen er Lavendelkjole fra Marte Helgetuns bok Strikk til barn – sjarm i hver en maske. Da min kjole ble brun og ikke lilla som originalen, kaller vi den konglekjole i stedenfor.

DSC_0017

Mønsteret var kjempeenkelt, og det tok vel ikke mer enn et lite døgn å strikke denne her saken i str 3 måneder. Bærestykket ser avansert ut, men teknikken er såre enkel: man strikker rett og slett rett i annenhver maske fra omgangen under og annenhver vanlig. Gikk med ca 80 gram garn på pinne 3 og 3.5. Knappene setter en liten ekstra høstlig vri på det hele. De tror jeg er fra et eller annet blad jeg har kjøpt en gang for litt tid tilbake.

Så gjenstår det bare å se om kjolen blir liggende i gavebunken der den ligger nå, eller om det kommer noen i husholdningen som kan bruke den etter hvert….

DSC_0006

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!