torsdag 20. februar 2014

Bjørnebærlue

DSC_0843

Grunnet strikkekvalmen nevnt i siste innlegg, har det ikke blitt mye hobbyaktiviteter på meg de siste månedene. Men heldigvis, så ble det gjort klart et par ting rett før kvalmen satte inn. Og disse har jeg ennå ikke vist fram kom jeg på!

Først ut er lua Brambles Beret by Amanda Muscha. Den er strikket i garnet Cascade 220, et klassisk garn som er mye brukt av internasjonale strikkere, om enn ikke så lett å få tak i i norske butikker. Har prøvd mange ulike garntyper i det siste, og syns det er kjempespennende, selv om jeg brenner mest for de helnorske. Uansett, ren ull og andre naturprodukter må det være! Lua er strikket på pinne nummer 3.5, og i str small og lengde medium gikk det med ca 80 gram. Passer godt selv om den er ganske slakk, gjør at jeg kan gjemme hele håret i lua på en dårlig dag. Supert for butikkfarting i skrall tilstand!

Ellers kan nevnes at formen fortsatt gjør fremskritt, selv om det finnes gode og dårlige dager. Gårdagen ble tilbrakt i fosterstilling, nå vurderer jeg å vaske badet. Ganske håpløst, men går greit så lenge jeg kan styre min egen dag. I alle fall frem til Spinnvill kommer hjem ved 3-4 tida. Da er det bare å føgle med og satse på at man finner igjen sofaen etter sengetid. Så får den heller gynge frem til stormen gir seg rett før man selv skal gå til sengs. Og i morgen er nok en dag, med nye muligheter <3

DSC_0851

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!