søndag 27. oktober 2013

Nikkers

I høst har jeg ikke bare forelsket meg i nye garntyper, jeg har også falt pladask for ei bok. Ei bok som er så flott og fin at jeg måtte ha den liggende fremme den første måneden, bare for å bli litt kykkelilykkelig når jeg gikk forbi den. Nemlig Den store Guttestrikkeboka.

Boka er ikke bare helt fantastisk å se på, den inneholder også drøssevis av bilder og oppskrifter som er 100% i min stil. (Vel, 95,9% kanskje. Strikkede leggvarmere til gutt er ikke heeeel innenfor min komfortsone.)

(Bilde fra boka. Genseren SKAL strikkes den også!)

Det første jeg har strikket fra boka, er en nikkers til Syver. Praktisk til å ha i barnehagen nå i vinter, har jeg tenkt. Med lange strømper til for å ha ute. Eventuelt kan man dra en ekstra ullbukse over. Og inne er det superduper med kort ull. Bestemmer jeg. At påsån ikke er så glad i ull lengre, det glemmer vi…her tvangspåkles mann i sau og alpakka hver dag.

DSC_0791

DSC_0797

T-skjorta over er en trøye fra nøstebarn, som jeg har strikket i drops alpakka. Muligens vårt aller meste brukte ullplagg.

Nerdefakta om nikkersen

Mønster: Knebukser til alle mann fra den store guttestrikkeboka.

Garn: Drops Fabel (egentlig skulle den være i drops alpakka, men jeg tenker at det er litt lite slitesterkt…)

Pinner: 2,5 og 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!