onsdag 18. september 2013

Hoppevotter og restesokker

DSC_0703

Vinteren kommer, og noen basis plagg må bare lages. Av basisoppskrifter. Det vil si oppskrifter man har i hodet. Votter og sokker. (Du kan forresten se oppskriften på mine selvgående restegarnssokker. Det er sånn ca slik jeg har strikket disse sokkene. Garn ca 100m/50gr og pinne 3 denne gangen. la opp 36 masker.)

DSC_0710

Hjemmestrikkede ullvotter er aller best for små propeller, syns jeg. De sitter kjempegodt, de er brukervennlige og de tover seg slik at de blir passe tjukke. Dessuten blir de ikke spesielt kalde selv om de blir våte (selvfølgelig alt med måte…), slik som votter av kunstfiber blir. Og så kan man strikke 100 par uten at det koster så veldig mye. Det blir jo stort sett borte en vott nå og da.

Har testet ut å strikke to votter samtidig denne gangen. Brukt magic loop i flere år, men aldri fått til dobbeltstrikking. Nå er teknikken i boks, og jeg er i gang med både to ermer til Bestefargenser og votter til meg selv. Fantastisk.

DSC_0711

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!