tirsdag 24. september 2013

Basarlue #2

Ei skikkelig topplue denne gangen. Tjukk og varm. Og umulig å ta bilde av. Ikke ofte jeg lager dusk på luer, men her syns jeg virkelig det gjorde seg. Prikken over i-en liksom. Eller dotten over lua. Eller hva man skal si. Jeg liker det i alle fall:) Men, uansett hvor mye jeg liker lua: denne skal også på basaren til Rudsbygd Brass neste lørdag. Kom og kjøp lodder!

DSC_0724

DSC_0726

Mønster: Lue i gammel rillestrikkteknikk, fra boka Strikkelyst. Ganske gøy å strikke. Strukturen kommer ikke så godt frem på bildene, men det er altså 2m riller og så en rett som tas løst av ennen hver pinne. Tror det kunne vært kjempefin for eksempel i en tjukk barnejakke.

Garn: Dale Freestyle. Gikk litt under to nøster. Pluss en dæsj med hvitt restegarn til dusken.

Jeg brukte bare pinne nr 4,5 (hadde bare den tilgjengelig, da jeg hadde lånt bort den andre pinnen jeg hadde med på hyttetur, i et forsøk på å strikkifisere min venninne)

1 kommentar:

  1. Så fine luer ! Nesren så jeg må ta meg en tur på basar trur e.....

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!