lørdag 31. august 2013

Pixie nr 2

Hm. Her tar man bilder i flust i helga, slik at de skal være klare for blogging gjennom uka. Og så glemmer man dem til helga igjen. Ris til egen bak og fy skam Ida!

Nuvel. Det er sjelden jeg lager samme ting av samme oppskrift 2 ganger. Men nå har jeg altså repetert meg selv. Av garnet som ble til overs etter jakka jeg blogga sist helg (lett å holde styring med bloggetidspunkt når man bare blogger en gang i uka) laget jeg Tante Trudes Pixielue. Den har jeg altså laget tidligere, men den gang i babyull fra europris. Spent på hvordan dobbel alpakka holder seg i formen. Og spent på hvor mye lua blir brukt. Den er nemlig akkurat like stor som den Poden har vokst ut av. Men kanskje noe mer tøyelig. Så vi får se.

Elsker i alle fall luemodellen, og så er det veldig kult at Syver har ei tante som heter Trude også.

DSC_0605

 

DSC_0606

Nå er virkelig sommeren på hell, og det er godt at ullageret begynner å fylle seg opp. Siste sommerdag i dag, og man fryser på fingrene ute. Selv skal jeg stå nattevakt for birkebeinersykler i natt, og det er spådd ned mot 3 grader. Frem med vintersko, ullstilongs og strikketøy. Kaldt, men koselig. Elsker høst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!