søndag 20. januar 2013

Stabsvottene

Eller the Staff Mittens. Gode votter er de i alle fall. Finfine, og kjempeenkle å strikke. Gjort på en kveld om du har en sønn som sover godt. Ellers trengs nok et par lunchpauser også. Jeg har strikket i favorittgarnet, Drops Nepal, og fulgt alt som står i oppskrifta. Bortsett fra at jeg har laget den ene fletten motsatt, slik at jeg flettene rir seg mot hver sin tommel. Skal lage ei lue til vottene også, må bare få ferdig et par overhengende oppgaver først.

DSC_0162DSC_0166

Vanskelig farge å gjengi, midt i mellom blå og grå. Prøvde å ta bilde foran min grå genser for å få nyansen, men gangske umulig. Ligger nok et sted midt i mellom disse to.

Må til slutt nevne at jeg nå har nådd så langt i min garn- og strikkefasinasjon, at jeg må begynne med garnslanking. Aiai, det er garn over alt! Jeg føler at Lars Erik lever i verdenen til zalando-mannen. Du vet, han som blir desperat av at kona handler sko. Her flyter vi over av garn. Og pinner. Og strikkebøker. Det er en evig kamp, mellom nøster og patroner. Hver sin hobby, felles rot. Og siden det ikke ser ut til at han får tak i mer å skyte på sånn plutselig, får jeg ta ansvar og bruke opp litt opplagret garn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!