torsdag 24. januar 2013

Middagstips og invitasjon

Jeg kjøpte noe kjempelurt før jul:ei ultraprogryte fra tupperware! Den er super lett, enkel å rengjøre og man kan lage den supreste og enkleste mat i den. Jeg er helt yberimponert over hvor godt f.eks kylling blir i den. For ikke å snakke om hvor lett og ryddig det er å lage ribbe. Alt i gryta stekes med lokk, så det blir ingen matos og ingen væske fordamper, samtidig som det blir stekt og sprøtt på overflaten. Pussig.

Gryta har i alle fall gitt meg et par nye måter å lage middag på. Bland sammen hvasomhelst, og putt det under varmen en times tid. Bland gjerne sammen dagen før, og sett i ovnen med en gang du kommer hjem. Og så er det bare å spise når dere er ferdige med ei lita uteøkt, eller å lufte hunder, eller hva dere nå gjør på den tida av døgnet. Her i dag h ar jeg f.eks blanda en se frosen broccoli, ei pakke rå kjøttdeig, litt løk og ymse grønnsaker jeg hadde og litt pasta, krydra med en busk med oregano og hatt i litt pasta. Tømte over litt vann og restene fra tidligere pizzasaus, og smalt det hele i ovnen. Isipisi.

Hvorfor ikke bruke ei vanlig gryte sier du? Tja, denne er i alle fall lettere å holde ren. Og den gir perfekt overflate hver gang, tror det har å gjøre med forma pålokket. Har du ingen? Kom til meg på tupperwareparty tirsdag 29., så skal du få muligheten til å skaffe! Og ikke minst, høre på alt det fine du kan bruke gryta til. Velkommen.



2 kommentarer:

  1. Hmm, den fikk jeg lyst til å prøve. Hva koster den ?

    SvarSlett
  2. Jeg har den absolutt størst, 5,7 liter, den koster 1500. Men jeg kjøpte den en gang det var tilbud, ga rundt 700. Men de fikkes i alle mulige former og str til heeeelt andre priser. Og mest sansynlig er det noe tilbud på noe av det nå. Jeg vet ikke hva det er tilbud på, bare fått beskjed om at det er ekstra mange neste uke. Og ultrapro er jo flaggskipet til tw om dagen, så regner med det er noe tebau på det.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!