lørdag 10. november 2012

Syverjakke

yes! Ida har gjort ting hun ikke har prøvd før: oppklipping av jakke! Kjempefornøyd, og hundre prosent blod på tann. Brukte en genseroppskrift fra drops for å få sånn ca maskeantall, og henta tips fra hist og her for å gjøre den om til jakke. La til 4 klippemasker, 1 vrang 2 rett 1 vrang. Så få for at jeg skulle slippe å sy inn sårkantenetterpå;) Plukket opp masker og strikket knappestolper før jeg klipte opp. Easypeasy, selve monteringen/klippingen tok da ca 5 min. Og det inkludert å sy oppklippssøm. Så da har man funnet ut hvilken måte man vil strikke på i fremtida:)
Jakka er strikka i lima fradrops. Kjøpte 200 gr og det holdt akkurat. Derav den litt pussige hvite stripa midt på. Pyttpytt. Kanskje man broderer på noe en gang man finner en annen limarest.
Venter spent på knapper fra etsy. Finere bilder kommer når de er på plass!

1 kommentar:

  1. Da jeg så denne jakka var det første jeg tenkte på at dette var en typisk Ida-fargekombinasjon! Kjempefin er den, og det hvite partiet på midten gjorde jakka litt uforutsigbar, og det liker jeg. Heldige Syver som får så kjekke og tøffe klær!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!