søndag 4. november 2012

Entrè

Vi lever som kjent i en trang verden. I alle fall i et trengt hus. Med ca null lagringsplass. I alle fall innomhus. Siden dette mest trolig bare er midlertidig (altså plassmangelen. Vi flytter ikke med det første tror jeg.), er ikke lysten alt for stor for å gjøre alt for store (og kostbare) forandringer. Da er det kjekt at man har en slik hendig mann.

DSC_0041

Skohylle på plass. Spesieltilpasset behov og mål, kappet og spikret av mannen. Malt av meg. Gjør jobben, og ser ikke så aller værst galt ut heller. (Maling på gulvvet sier du…? Ja, det kan hende at nooooen ikke har hatt helt tålmodighet til å vente på at den gamle komoden som stod her skulle tørke etter maling før hun satte den inn. Når den nå ble kastet ut, så måtte den jo selvfølgelig sitte fast i gulvet….Men, av samme grunn som at jeg ikke vil bruker penger på nye kreative løsninger akkurat nå, så river jeg heller ikke opp gulvet. Ennå.

DSC_0046

Kurvene rommer alt av ullklær, luer og votter til hver enkelt. I alle fall det vi trenger i det daglige. Resten er hardstappe i ulike kriker og kroker rundt om i huset. Reglen er enkel: får du ikke plass til mer i kassa di MÅ den ryddes!

Kassene er vanlige grå fra clas olson, pyntet med tape og tusj. Kjek, pent og praktisk. Aldri helt skjønt den derre greia med tappynting, men nå ser jeg altså i alle fall minst en bruktbar greie.

DSC_0045

Årets siste geranium står i full blomst. Typisk nok så sto den ute uten en eneste blomst frem til september. Så sa det BOOM akkurat i det jeg skulle til å klippe den ned og ta den inn. Bladene har allerede rukket å bli brune og krølle seg av frost, og den er egentlig ganske ferdig. Men så kommer jo disse blomstene da, flere og flere hver dag. Jaja og pyttpytt. Da kan den pynte opp min ellers ganske grå gang. Og ja. Jeg elsker grå!

2 kommentarer:

Så hyggelig at du vil kommentere!