søndag 7. oktober 2012

Høstlig småstrikk

Så deilig det er med høsten. Godt å våkne til frost ute, og deilig å komme inn fra kalde utedager til varme i peisen og kakao i koppen. Kommende kulde gir også lov til nye, varme strikkeprosjekter. Fordi det er helt nødvendig. Ny lue til poden, i drops merino ekstra fine. Etter denne oppskriften, fulgt til ca punkt og prikke. Bortsett fra at jeg etter å ha igjen 19 masker på ørelappene, begynte å felle både i begynnelsen og slutten av pinnen. Ellers hadde de blitt alt for lange. Må være deilig å være en liten pode i mykestemyke lue og saueskinn.

Nye votter har det også blitt. Etter standardoppskrift fra boka Strikking av Bente Myhrer og Lilly Secilie Brandal som jeg kjøpte på rema for en stund siden. Forøvrig en kjempefin bok med mange standardoppskrifter. Perfekt for nybegynnere vil jeg tro. Nuvel. Vottene er strikket str 2-4 år, men i trysil superwash fra europris. Det er litt tynnere enn karisma som opprinnelig skal brukes, slik at de ble supre til min snart 18 måneders gutt. Hatet selv sånne tjukke tovede votter da jeg var lita, umulig å bruke til noe som helst. Men skulle nok likevel helst ha laget de i et garn som tover, slik at de blir litt tettere etter bruk. MEN, blir nok helt sikkert flere, så det kommer!

Håper du også nyter høstdagene. Jeg nikoser meg, og det tror jeg resten av familien gjør også :) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!