søndag 21. oktober 2012

Prematurstrikk

På mandag var verdens prematurdag. I den anledning bestemte jeg meg for å bedrive litt prematurstrikk denne uka. Produktene skal sendes til Haydom Lutherske Sykehus. Dessverre har lillemann blitt syk, så det har blitt begrenset med tid til strikking. Tre luer er alt jeg har fått til. Tre luer som har gått på rekordtid. SÅ bittbittebitte små er de, at det er helt uforstående. Forsåvidt, så har det blitt et lite pledd også. Men, oppskrifta jeg fulgte var ikke helt rett, og hodet mitt ikke helt klart nok til å oppfatte det, så det gikk dessverre skeis. Pytt. Jeg skal nok få strikket litt til før gaven sendes til jul.




Oppskriftene er fra her. Garnet er ymse babyull. Trolig er det går fra europris og det grønne og hvite fra rema. Sistnevnte ble ca en cm større i alle retninger enn de første, selv om det er samme oppskrift.

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Ble veldig inspirert til å få brukt opp noe rester jeg har liggende.

    Fortsatt goooood søndag til deg!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!