søndag 16. september 2012

Herbst.

Fall. Efterår. Høst. Samme hva man kaller det: i år som i fjor ønsker jeg den velkommen!

Så langt ser høsten ut til å  bli mye finere enn hva sommeren har vært, både værmessig og innholdsmessig. Og så er det jo også mer legitimt med regn, vind og late dager nå. Tid til å kose seg i sofaen, men strikketøy og en god bok, kakao og familie. Og de andre høstsyslene er jo også fantastiske å gripe fatt på.

DSC_0010

Lars Erik klargjør feller til vinterens pelsjakt.

DSC_0016

Den siste klesvasken godgjør seg i de siste varme høststrålene.

DSC_0013

De siste blomstene slikker i seg solvarme. Dette er forøvrig fra min Hjertekløver, som jeg vant i våres. Og som jeg slettes ikke likte. Nå viser det seg at den er en svane i forkledning(eller hvordan man nå sier det), og har blitt til en skikkelig skjønnhet.

DSC_0023

De siste frøkolbene tømmer seg, og gir håp om enda større blomsterprakt neste år.

DSC_0038

Og det siste forsøket på å få RØDE tomater i år ligger i vinduskarmen og gødgjør seg. Jeg har ikke gitt opp ennå! Det første året fikk jeg bare blomster, det andre året en grønn tomate. I fjor en rød. Og i år MANGE grønne. Skal man fortsette å stole på flaksen til neste år tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!