søndag 26. august 2012

Strikkemodus (og fadeser)

Har blitt litt strikking i det siste. Litt mye faktisk. Ja, så mye at Lars Erik syns jeg er dust. Men, samtidig har jeg ikke fått mye ferdig. Det meste går nemlig duken om dagen: for trangt, for slagt, for stygt, angrer…you name it. I dag har sommerens store prosjekt, genser til meg selv, blitt ombestemt til å bli pute. Og den ene julegavegenseren har måtte bli rekket opp fordi jeg må gå opp en pinnestørrelse. Og jakka til meg selv i alpakka og silke, som jeg begynte på før jul, har endelig blitt nøstet tilbake på nøstene. Nå ligger garnet på vent til å bli et par babyluer. Og i tillegg ligger mange andre prosjekter på vent også! Makan! Kjenner langt inn i sjelen at jeg er litt tungsint og lei og sur akkurat nå. Dobbeltmakan!

Men, noen småting bli i alle fall ferdig:

DSC_0317

 

Jeg har alltid trodd at klutestrikking var bortkastet. Helt til nå, hvor jeg oppdaget at de er UTROLIG nydelige å vaske med. For ikke å snakke om at de er kjempemorsomme å lage også.

Forsåvidt er det bare den ene av disse som er strikket. Den grønne er heklet. Stavmasker i bakre ledd. Den oransje er strikket i halvpatent. Enkelt og greit. Drops Paris og passe tjukke pinner. Sånn ca.

DSC_0318

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!