onsdag 8. august 2012

Rundpinnekrøllsystem

Yes, endelig orden i sysakene. Eller, strikkepinnene da i alle fall. Etter at de har ligget hulter tilbulter over alt, og aldri der jeg skal ha dem, sånn ca i mange år, så har jeg nå endelig tatt mot til meg og fått litt ordnings. Skal si at det hjalp litt på i den retningen at mitt lille tilskudd Spinnvill satser på å rive utover alt som han kan klare å finne av strikkepinner og lignende. Uansett hvilken skuffe jeg prøver å klemme dem inn i, eller hvirken sprekk jeg forsøker å bruke som skjulested.

Løsningen ble enkel, lur og ryddig. Nesten så man burde selge den til tv-shop: den får enkelt plass under sengen! Eller i en hver overfylt skuff. Eller strikkekurv.

DSC_0319

Jeg klippet ut to sirkler i voksduk, diameter litt større en tilgjengelig glidelås. Satte glidelås i den ene delen, la de to delene rette mot rette og sydde rundt. Vrengte gjennom glidelåsen (som jeg hadde husket å åpne på forhånd) og VòLA: Rundpinneetui!

DSC_0320

Flaks var det denne gangen at voksduken var ganske fin, og glidelåsen relativt matchende. Med mammarollen følger praktisk-genet, og jeg skal gladelig innrømme at det har dukket opp noen praktiske løsninger her og der, som slettes ikke er like estetiske som de en gang var. Plat-kurver for eksempel. Og plastknagger. Alt som kan tenkes av oppbevaringsløsninger egentlig. Så kunne like gjerne sydd denne av en hvilken som helst voksduklignende tekstil jeg hadde tilgjengelig. Av samme “ikke så viktig med estetiske”-grunn, har jeg ikke tatt med bryet med å klippe til sømmonnen så kantene blir mest mulig gjevne og fine og sånn. Den funker, og INGEN ser bulkete kanter i roteskuffa mi. Men pinnene, de holder seg på plass!

1 kommentar:

  1. Supersmart ! Dobbeltliker at du lager så mye praktiske ting.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!