torsdag 23. august 2012

Perfekt Pode i ikke fult så Perfekt Potegenser

(Mobilbilder)
Strikket ny genser til poden. Eksperimenterer med (for meg) ukjente garntyper, og har fortsatt ikke lært meg til å strikke prøvelapp. Resultatet er en genser som er en smule for trang, men ellers perfekt. Egentlig, så er den ikke helt håpløs skjønner du. Som innegenser er den superduper. Og som under dressen-genser er den også perfekt. Det dumme er at det ikke er så veldig lenge til den blir alt for liten. Da får vi heller ni-bruke den så lenge!




Mønster er gratisgenseren fra nøstebarn, fulgt til pungt og prikke når det gjelder pinner og lengder og sånn. Men jeg har strikket ribb i halsen også. Garnet er i hovedsak senjagarn fra Nille, pluss noen rester av babyull. Poten er brodert etter et mønster jeg fant på ravelry et sted. Faktisk første gang jeg broderer på strikk. Og faktisk også ganske fornøyd med hvordan det ble!


Aktionbilder er ikke helt enkelt med Spinnvill som modell. Men man prøver. Lua er forøvrig også ublogget, dog er det en stund siden jeg strikket den. Den er i Drops Cotton Light, og mønsteret er smurfelue.

1 kommentar:

  1. Der var genseren ferdig! Den ble jo flott med mønster foran! Slettes ikke verst maskebrodering heller, hva du kan, altså!:) Er jo fint nok vær til å ni-bruke denne genseren på også:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!