søndag 12. august 2012

Forandringer

I morgen er dagen her. Dagen da verden ikke lenger bare dreier seg om Syver og mamma (og littegranna pappa). 15 måneder hjemme. Både vemodig og godt på samme tid. Fra og med i morgen må man skifte litt fokus, og ansvarsområdene skifterl litt fokus. Det har vært en fantastisk tid. Spennde, koselig, utfordrende, lærerik. I solsteiken i stad klatret en våt og kaldt naken kropp opp på den solbadende ryggen til mamman sin og sa mmmm. Lykke, tenkte jeg. Og i morgen er det over. Men det er det jo slettes ikke! Vi hører alltid sammen vi. Det blir bare anderledes.

DSC_0121

I morgen begynner jeg å jobbe igjen Det vil si, egentlig begynner ikke jobben før på tirsdag, men man trenger en dag på å lese seg opp og koble seg på og ta et par oppstarts-møter. Jeg har nemlig ny jobb også, ved Hammartun Skole. Kontaktlærer i 9. klasse. Norsk. Så vidt jeg vet. Forsåvidt er det alt jeg vet også, så det blir spennende å se hva som skjer.

DSC_0325

Selv om det er trist at “året med Syver” er “over”, så gleder jeg med veldig til å begynne på neste fase også. Nye utfordringer, nye opplevelser. Og ny voksenkontakt. Ikke minst. Det trengs.

Bildene er av min nye nøkkelring. Heklet i drops Paris, etter denne oppskriften.

Forandring fryder, gjør det ikke?

3 kommentarer:

  1. Lykke til i NY jobb Ida. :) Jeg vet du kommer til å gjøre det bra. Klem.

    SvarSlett
  2. Jammen godt skrevet Ida! Følte det som at det var "over" husker jeg etter permisjon med Simen, men jammen var det bare forandring i hverdagen, ikke noe som var slutt..Lykke til i ny jobb, det går helt sikkert veldig bra!!

    SvarSlett
  3. Lykke til, Ida! Håper første arbeidsdag var overkommelig og at du sitter med en god følelse ved middagsbordet når dagen er over! Hils Syver:))

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!