fredag 3. august 2012

Checker-Square

Min kjære medboer har etterlydt håndkle til å tørke seg på fingrene på kjøkkenet siden omtrent første gang han var her i huset mitt. Ting tar tid, men NU er det endelig i boks.

DSC_0304

Mønster: Checker-Skuare Garter Dishclote. Men jeg har strikket mønster en ekstra omgang, så det ble litt mer håndkleform. Strikket også en hempe i rillestrikk over de siste 5 maskene før jeg feldte av. Og sydde på en liten hjerteknapp til pynt.

DSC_0306

Garn: Drops Paris. Høstens favorittgarn etter drops-salget i sommer. Gikk i underkant av et nøste av hver farge.

Pinner: liten rundpinne nummer 4.

DSC_0308

Muligenens noe av det morsomste jeg har strikket. SUPERenkelt, men overraskende imponerende resultat. Og så mjukt og godt. Og tjukt. Har veldig lyst til å prøve ut om mønsteret kan overføres til ei lue. Det hadde vært maks kult!

DSC_0307

Nå spørs det bare om jeg tør ta meg råd til å ta det i bruk…

2 kommentarer:

  1. Så kult da!!! God du er som strikker mønster. Får liksom aldri til det med to farger, det bare tuller seg for meg... Håper noen kan lære meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da anbefaler jeg deg å prøve denne! Det kule her nemlig, er at det er bare juks! Du slipper å strikke med to tråder og sånn. Du strikker bare rett frem og tilbake med hvitt, så to pinner bare med oransj, to pinner med bare hvitt, 2 pinner med bare oransj og så videre og videre. Mønsteret kommer av at du f.eks på oransj-pinnene løfter noen av de hvite maskene fra omgangen før løst over (uten å strikke dem). Kjempeenkelt! (I alle fall når man har begynt å strikke. Oppskrifta ser mye vanskeligere ut enn den er)

      Slett

Så hyggelig at du vil kommentere!