mandag 16. juli 2012

Fargefornyelser

Stua mi har irritert meg de siste åra. Bare vært kaos. Har panelvegger som er lakket i hvit panellakk, og med både trekvite og malte interiørting blir det fort rot. Men så har jeg ikke helt kommet på hva jeg vil gjøre med det. Før nå. Nu har man begynt å svinge malepenselen, og løsningen har blitt å malte alle hyller, vedakassen og tv-kista i grått. Vips: tilærmet harmoni med det samme!

DSC_0226

Gråfargen er mye finere og mattere enn det ser ut på bildet, men å ta bilder i dårlig regnvær en halvsen kveld, det funker dårlig. Og ikke vil jeg vise dere hele stua før den er helt ferdig heller. Og det skjer ikke før jeg har fått augustlønninga og ny sofa. Denne hylla er egentlig ei lita kasse jeg fant på loftet til bestemor. WillowTree-engelen har jeg fått av mamma. Syns den fortjener å synes.

DSC_0231

Men alt kan ikke males grått. Farger MÅ man ha. Snille mannen min har snekret lekekasse i god gammeldags trekassemodell. Den står i stua og er malt lys turkis. Og rommer alle lekene som ellers flyter rundt og lager uorden på dagtid. Kjempegreit å kunne rydde bort alt sammen på et sted. Og planen er at kassa skal kunne brukes som benk når vi etter hvert får små syvervenner på besøk. Så slipper de å spise i ny-sofaen min….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!