onsdag 4. juli 2012

Den økonomiske Husmoder

Fattig er man ikke, men man er heller ikke milionær. Dog er det like vel kjekt å spare noen kroner her og der. Rett og slett være litt smart og flink og sånn.

På butikken i dag solgte de store poser med myk/skadd frukt til 10 kr. Da kokte jeg fruktmos og blanda med havregryn, og fikk dermed 8 glass lunch til totalt 20 kr (pluss en neve havregryn). På butikken koster et nestleglass 14.90.

2012-07-04 15.15.22

Dagens andre sparings var å bake brød. Jeg elsker å handle på salg, og gjerne mat. Kommer jeg over noe som er billig, så kjøper jeg gjerne masse. Putter i skap eller fryser, ettersom hva som passer seg best (JAH, man gleder seg til å få spiskammer/matkjeller). For en tid tilbake var det pallesalg på obs på varer som skulle ut av sortimentet. Deriblant en type bondebrød melblanding. 2 pk for 10 kr. Hver pk er nok til 2 brød. Dermed koster et brød 2,5 kr i mel, pluss 1 kr i gjær (10 kr for en pakke med 5 gjærposer). Smaker godt gjør det også!

2012-07-04 17.48.28

Til slutt; lagde middag fra bunnen. Sagt det før: sier det igjen: jeg heier på hjemmelaget uten pulverposer! I dag ble det nuddelsuppe. 2 liter vann, 2 buljongterninger (Så langt strekker man seg). En purre, en bit ingefærrot. Hvitløk, Chilli, urter man har i hagen eller rundt om kring. En dæsj sitrondråper, og en dæsj soyasaus. Og en eller annen form for kjøtt. Her ble det i dag ferdigstrimlet svinekjøtt fra Rema. Kok alt sammen ca 10 min. Ha i ferdigkokte nudler til slutt. Her måtte man kjøpe nudler (7kr), purre (6 kr), ingefær (11 kr, men har masse igjen) og kjøtt (29 kr). Resten hadde jeg i kjøleskapet, men man kunne lett brukt andre ting man har også. Som en grønsakspose for eksempel. Masse mat ble det i alle fall, nok til restemiddag i morgen. Og mye sundere enn en mr.Lee middag.

2012-07-04 17.48.07

Hva har du spart noen kroner på i dag?

2 kommentarer:

  1. Fruktmos er ikke bare økonomisk, men mye bedre enn de man kjøper! Flink du er altså. Tror vi har noe av det samme blodet, for jeg blir også litt slik :D

    SvarSlett
  2. Åj! Ser ut til at det er en stund siden siste jeg var innom bloggen din, Ida! Du har jo nye innlegg på rekke og rad som jeg ikke har fått med meg! (Vi skylder på at jeg har vært internettløs ifb med flytting også unngår vi å se på tidspunktene innleggene dine er posta!).

    Jeg har ikke spart noen kroner i det siste altså.. alt er dyrt! :p Men jeg luka i hagen min forrige dagen og blandt skyhøyt og mengder med ugress fant jeg plutselig en liten ripsbusk og bringebærbusk! Så kommer vel til å spare noen kroner på å ikke kjøpe bringebærsyltetøy til høsten:p

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!