torsdag 14. juni 2012

PerleHalsen

Har strikket en superduperkosemosevarmoggod hals, sterk inspirert av denne oppskriften til G-Anette. Men jeg har strikket i perlestrikk. Dessuten har jeg tatt den siste masken på hver pinne løst av, med tråden foran arbeidet. Da får man nemlig en fantastisk fin kant. Merkelig at jeg ikke har lært dette før nå i det siste, Har alltid brukt å ta den første masken på pinnen av. Men altså, nå har jeg skiftet vane!

DSC_0152

Pinne:4

Garn: Drops Nepal. Verdens beste garn!

DSC_0153

Er kjempeglad i halsen, og enda mer glad i knappene. De er skikkelig retro, og klippet av et 70-talls froteskjørt. Halsen kan brukes helt tilkneppet, da er den trang og god og varm, eller man kan åpne den øverste knappen, og man kan da dra den godt oppover kinnene. Og viss man bare vil ha den slakk på, kan man feste den sammen med bare en knapp, og ha den hengende nedover skuldrene på det ene eller andre viset. Kunne gjerne tenkt meg å ha den selv, for å si det slik. Men denne skal være en takkforlånet-gave til en snill dame som har lånt meg noe helt siden i fjor sommer. Er sikker på at vedkommende (som kanskje faktisk leser bloggen her) helt har glemt av det, siden jeg ikke har fått noen påminnelser om retur. Og i såfall kan vedkommende se frem til en overraskelse i posten en av de nærmeste dagene. Tusen takk for lånet!

2 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin, Ida. Elsker knappene !

    SvarSlett
  2. Gaven var helt fantastisk:) tusen tusen takk;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!