mandag 28. mai 2012

Syver med stor S

Supre. Snille. Søte. Smarte. Spinnville. (Og jada, noen ganger sure, sinte og survete…) Kjært barn har mange navn. Uansett, i dag er prinsen ett år. Den første bursdagen. Milepele.

DSC_0028

De første ukene som mamma tror man at man vet hvordan det er. Man tror man elsker sitt barn over alt på jord. Man er lykkelig. Vel, newsflash: Feil! Det man kjenner for den lille babyen den første tiden er kun en forelskelse. Nyforelsket, i de skjønne blå øynene. Det lille smilet. Så kommer hverdagene, med våkennett, mas, surving, alt som hører med. Og det hender det går dager hvor man ikke tenker over forelskelsen lengre. Det lureste jeg har hørt noen gang var på et tv-show hvor det var noen som sa at det kommer til å komme en dag hvor en fersk mor setter seg på trappa, gjemmer hodet i hendene, og lurer på om noen kommer og henter ham igjen snart. De dagene kommer også. Men når hverdagsgldene kommer, BAM! Så merker du at kjærligheten har vokst. At du er ENDA mer glad i forelskelsen enn det du var i går, og at ingen lykkerus i verden kan overvinne den kjærligheten du føre for barnet ditt akkurat nå. Hadde jeg fått høre for et år siden at jeg skulle bli enda mer gad i syver enn jeg var da, så hadde jeg ikke trodd på det. Hadde jeg fått et glimt av hvor inderlig mye han skulle bety for meg, så hadde jeg blitt redd. Mitt alt.

DSC_0015DSC_0020DSC_0025

Vafler er skikkelig godt! Veldig greit med sukkerpåfyll i spinnvillkroppen. Blir i alle fall ikke mer fotogen av denn grunn!

Dagen er feiret som seg hør og bør, med selskap i to dager til enda. Gaver er mottatt. Kaker, vafler og is er spist. Familie er truffet. Nå er prinsen i seng, overtrøtt. Akkurat slik som det skal være den aller første bursdagen.

DSC_0027

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!