mandag 7. mai 2012

Mariuslue

Denne lua har jeg hatt lyst til å strikke så lenge, og da man har vært litt tufs i formen til å orke å bruke tiden på så mye annet et par dager, har man endelig fått tid til den. Og jeg er SÅ fornøyd: kjempefin og kjempegod! Det beste med denne modellen, er at etter man har strikket mønsterborden/oppbretten, så strikker man laaaang rib på undersiden. Dermed blir den trang og god rundt hodet. Skikkelig vintervarm og deilig! Denne er til meg, så litt for kort til mannehodet som visr den frem (og som jeg ikke får lov til å blogge), men den er så god at jeg skal lage en  som er bittelitt lengre til han også. Ganske så snart.

DSC_0965

Mønster: “Variant av marius” fra boka Topplua av Gro Sandvik.

Garn: Drops Karisma

Pinner: rundpinne og settpinne 3. (Egentlig skal all ribb strikkes med 3,5 og resten med 3, men da jeg altid strikker for løst så strikka jeg hele lua med 3.

Anbefaler denne altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!