torsdag 19. april 2012

Nøstebarn t-skjorte

Har strikket en ull t-skjorte til Syvers. Og jeg tror jeg ELSKER den. Var litt i tvil mens jeg dreiv å strikka, men jeg ble SUPERFORNØYD med resultatet. SÅ god å ha på: akkurat passe lang, akkurat passe trang, akkurat passe varm, og ser ut til å holde seg slik i mange år fremover!

DSC_0838

Garn: Drops Alpakka (brukte ca 1,5 nøster)

Pinne: 4

Oppskrift: fra boka “Strikk til Nøstebarn”. (Takk for lånet Monica!)

Str: 2 år, men et par ekstra cm lengde på armene.

DSC_0836

Ser ut til å være helt perfekt å ha utenpå en body når det er sånn passe kjørlig. Litt varmere enn bare undertrøye, litt kaldere enn tjukk genser. Og maks stlig. FORELSKA!

10 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin ! Ser utrolig god ut også ja :)

    SvarSlett
  2. Super! Tuva må nok få en sånn en hun også.. har noe restefarger i drops alpakka.. Har du vaska den? Loer/røyter den? Det gjør nemlig min i voksenstr, og det er faktisk gruuusomt!

    SvarSlett
  3. Nix, jeg har ikke det. Han bare prøver den for fotografen på bildet, men har planer om å prøve å vaske den i dag kanskje. Hva vaska du med og hvordan? Kanskje jeg kan prøve noe alternativt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Vaska i vaskemaskina på 30 grader og med Milo.. Hva gjorde du? hva ble resultatet?:p

      Slett
  4. For en herlig krabat du har! Og den trøya så superherlig ut. Har sett oppskriften, men aldri tenkt på at den kan brukes utenpå slik. Det var jo genialt :)

    SvarSlett
  5. Så fantastisk nydelig! Er dette ei bok som er lett å få tak i? Har to nøster liggende som jeg ikke aaaaner hva jeg skal bruke til. Var innom å strikke noe til Amanda-prosjektet, men blir ikke enig med meg selv.

    SV: Takk for tipset, men disse klistermerkene var jo DIGRE! Har ikke lyst til å ha slike på kjøkkenet og i stua... Får se om jeg kommer på noe bedre snart.

    SvarSlett
  6. Så fin gutt du har Ida, og fin genser å! Flink du! :)

    SvarSlett
  7. Fin undertrøye og fin gutt! Takk for awarden som du ga meg. Ta en titt på siden min der jeg har skrevet og linket til deg :) Ha en god kveld!

    SvarSlett
  8. Flott trøye på kjekk modell. Nydelig blåfarge :-)

    SvarSlett
  9. Kjempe flott trøye! Et lite must i garderoben :)

    Nå har jeg kosa meg her hos deg, du har en herlig blogg
    - jeg kommer snart tilbake :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!