tirsdag 20. mars 2012

Voksebukse

Ufo-eksponeringen fra i går gjorde susen, og i dag er vips en av ufoene ferdig:

DSC_0696  

Ullbokse til Syver. Superduper til barnehagelek (Og ja:begge beina er egentlig like lange!Og like vide for den saks skyld. De er rett og slett identiske! selv om det ikke ser slik ut.).

Oppskrift: En modifisert utgave av denne. Maskeantallet og slik stemmer, men jeg har strikket 2 rett 2 vrang hele veien, og for å få brukt opp litt restegarn så strikket jeg litt eget mønster.

Garn: Dobbel Drops Alpakka

Pinne: 4

DSC_0699

Fargene er litt vanskelige å få frem, men hovedfarga er beige, og så har jeg striper i rester fra anti-rullegenseren og denne djevellua. Totalt gikk det med ca 3 nøster, men da har jeg strikket beina noe kortere enn det skulle være. Tenkte som så at den blir jo for kort i livet før han vokser inn i de lange beina, så da er det like greit å droppe den kjeie oppbretten.

DSC_0698

Nå er de “store” plaggene til pompel klare til neste år, så da er det bare morsomme ting igjen. Som en hals og ei lue og noen lass med sokker. Godt jeg elsker det:)

1 kommentar:

  1. Likte buksa veldig godt, jeg! Godt å ha alt stort klart til bhgstart!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!