mandag 19. mars 2012

UFO-bunken og nye mål.

Jeg har alltid hatt planer om å være en slik person som gjør ferdig en ting før jeg begynner på noe annet. Ellers blir ting liksom aldri ferdig. Og jeg har faktisk vært ganske flink til det, i alle fall når det gjelder strikkerier. Men nå har utålmodet tatt overhånd, og ufo-bunken vokser over alle hauger…DSC_0693

Først begynte jeg på dette puserestesjalet. Det ble kjedelig, og jeg fant ut at det kunne være et sånn “kjøre bil” prosjekt. Eventuelt et “mellom noen andre prosjekter”-prosjek.

DSC_0694

Så begynte man på vesten til seg selv. I mykeste kid-silk og pinne nummer 2,5. Kjempefint! Meeeen kjedelig…. Snork. Så man måtte etter en stund ta i gang med noe litt kjappere for å hvile hendene litt. DSC_0689

Da strikket man første anti-rulle genseren. Så satte man i gang med denne buksa i dobbel alpakka. Den har gått kjempefort å strikke sånn egentlig. Faktisk mangler man bare ca 10 cm på ene beinet før man er ferdig med den. MEN jeg forbanner meg på at jeg skal aldri mer begynne i livet (altså magen. Ikke som i “aldri i livet”) når jeg strikker bukse. Så tungt nederst, og så kjett å snurre rundt og rundt og rundt.

DSC_0685

I går fant jeg ut at jeg skulle sette i gang med årets strikkemål: Lære meg skikkelig mønsterstrikk. Det har sjelden gått veldgi bra, og pent blir det i alle fall ikke. MEN jeg har i løpet av et stk vott fått trådsnurringa inn i fingrene ( så inni votten, der ligger trådene kjempepent altså! Angrer nesten på at jeg ikke har bilde av det. Kanskje det kommer?), så da mangler det bare å få kontroll på stramheten. Kanskje det kommer på den neste votten.

DSC_0686

Og faktisk, inni hånda, der det er mindre mønster, er det ikke så aller verst gæli seru!

I tillegg har jeg begynt å hekle eggevarmere til påske sånn innimellom. Og jeg har liggende garn til et par småprosjekter. Og jeg har så lyst til å strikke Arne og Carlos luer. Så det er vel bare å ta seg sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!