torsdag 8. mars 2012

Planen om å være en sprek familie

DSC_0457

Jeg har en drøm. En drøm om å bli en slik familie som alltid finner på spennende utflukter, som alltid har lur turmat, som har barn som ELSKER å være ute, og voksne som er spreke som få. Jeg suger til meg det jeg kan fra bøker, blader og tv: “jakt på påskeegg-skiturer”, teltturer med baby, trollsafari, spennende 5-retters på bålet. Og jeg drømmer om den gode, gamle “pakk sekken med grillpølser og kvikklunch og labb i vei til skogs”. Gleder meg rett og slett til å Syver blir så stor at han kan bli med på alt dette.

Men så var det den dørstokkmila da. Eller rettere sagt: sofamila. Etter at hjemmets plikter er gjort, og barnet er lagt, så velter man seg ned i sofaen. Lagt i fra den man en gang (tror at man) pleide å være, og langt i fra den man har planer om å bli. Tenkt om man kunne trilla en tur med vogn? Nei, babys sovetid er mammas slappeavtid.

Men med dette innlegget sier man stopp! Ikke for blogging, men for sofasliting (seriøst, sofaen vår har blitt UTSLITT det siste året!). Og DERE er mine vitner! Krev bloggdokumentasjon på friluft og bevegelse! Takk!

DSC_0568

(Bildene er fra pulkturer i vinterferien. Korte som få, men man var nå i alle fall ute de minuttene.)

 

2 kommentarer:

  1. Koselig at du er med på give awayen min!

    Gleder meg også til minste frøkna blir litt større så det er litt lettere å gå på tur. Nå føles alt bare som et slit med bleier og mas... Men er kanskje bare hva man gjør det til???

    SvarSlett
  2. Jeg har samme drøm som deg, en fin drøm å ha syns jeg!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!