søndag 26. februar 2012

Rullegenser uten rull

Endelig fått strikket ferdig noe. Det går umenneskelig sakte om dagen. Nesten 3 uker brukte jeg på denne. Men så har jeg blitt fornøyd med den også! (Og etter litt motivasjon/konkurranseinstinkt fra masse annet strikketøy som blir vist frem om dagen, tok jeg jammen mot til meg, etter 5 dager, til å få festet trådet.) Tror den blir helt super som innegenser for lillemann i barnehagen!
DSC_0432  
Mønster er fra Strikk til Nøstebarn (med god hjelp fra Monica). Valgte å strikke ragland helt opp, i stedenfor knappeåpning. Og selvfølgelig vrangbord i stedenfor rull. Garn er Drops Alpakka, og jeg har brukt pinne 2,5 og 3,5. Strikket i str 2 år, men litt ekstra cm her og der. Og så er den litt smalere enn den skulle være etter oppskrifta. Men så har jeg en lang og tynn gutt også. DSC_0433
Litt vanskelig å gjenngi fargene, men tror det siste her er mest riktig. Har et ønske om en i oransj og blå også. Men vet ikke om jeg orker å gå på det akkurat nå. Har et evighetsprosjekt til meg selv på pinnene, og ei bukse til Syver. Og har så lyst til å få begynt på ei lue til ham også. Så det er bare å være tålmodige om man venter på neste prosjekt som blir vist frem her!
DSC_0434

2 kommentarer:

  1. Den ble kjempefin Ida ! Nydelige farger.

    SvarSlett
  2. Tre uker? Det synes jeg var veldig raskt, jeg... Jeg bruker fort et halvt år på et prosjekt, men kanskje jeg må bli kjappere? :)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!