lørdag 4. februar 2012

Diy: Personlig vegglampe

Interiørmessig har man gått gjennom mange stadier de siste årene (kommer tilbake til dette i et senere innlegg), slik at man har fått behov for å gjøre interiørmessige grep uten at det nødvendig vis har betydd at man har brukt masse pener. Her kommer en “nesten-gratis-forvandling” jeg foretok her om dagen:

orgel-vegglampe__0100695_PE244027_S4

Utgangspunkt: Ei orgel vegglampe fra Ikea.

Du trenger: Tape, stiftemaskin, saks og favorittstoffet ditt.

  DSC_0357

Legg lampeskjermen på stoffet, klipp til passe stort (ikke så langt som meg. Når jeg tok bildene så jeg at gjennskinnet fra blitsen (og andre lamper i rommet) får kanten på stoffet bak til å skinne gjennom. Det synes ikke når bare denne lampa brukes, men det er nok likevel best om stoffet bare så vidt går rundt kanten.). Stift stoffet på innbretten av lampeskjermen bak. Brett inn nede og opp, og tape fast på innsiden. Kan sikkert også lime, men med tape er det lett å skifte stoff igjen senere.

DSC_0338

Bilder av hele rommet kommer senere, er i gang med en aldri så liten re-dekorering igjen….Og bær over med veggene mine. De er skikkelig fine i virkeligheten, koselige liksom. (Og de er IKKE trekvite selv om det ser slik ut når man tar bilder.)

1 kommentar:

  1. Lampa ble tøff! og greit å kunne ha muligheten til å variere med forskjellig stoff ettersom stilen endrer seg etterhvert eller fargen blir falma:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!