søndag 8. januar 2012

Pixielue

Det lille potethodet mitt har det problemet at uansett hva slags lue vi setter på ham, så stikker ørene utenfor. Vi hadde en periode flaks med Djevellua, men jammen har han ikke vokst fra den. Og i det siste har jeg prøvd alle mulie luer i de fleste størrelser, men uansett hva så stikker kålblaene utenfor. Men i går kveld fikk jeg fart på pinnene, og mekket sammen en lue som fatisk sitter som den skal!

 DSC_0223

Mønsteret er Trudes Pixielue, kjempegreit å følge når man bare får skjønt hva man faktisk skal gjøre. Og nå som jeg har skjønt det, så tror jeg at dette er en lue det helt sikkert blir flere av ettersom potethodet vokser. Raskt og enkelt, og ganske fint. Lua er strikket i restegarn, i hovedsak dobbel Mor Aase babygarn.

DSC_0217

Huff, nå må dere ikke tro at jeg går rundt å kaller min sønn potethodet til daglig altså! Men for å illustrere problemet, så var det den mest dekkende beskrivelse jeg i skrivende stund fant på det litte fenomenet.

Ha en god søndag alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Den lua satt jo perfekt på! Jeg har en sånn lue på prosjektlista mi, men har ikke kommet så langt som til å strikke den:P Jeg ser for meg Tuva i en rosa sånn en, i dobbel tråd alpakka.. rosa, selvfølgelig;)

    Syver kledde lua og fargen veldig godt:)

    SvarSlett
  2. er sånne kjedelige farger som jeg har strikket nesten aaaaalt babytøy i før vi fikk garnstudio i bygda, så jeg hater de egentlig. Men, nå er det nesten tomt;) Btv, hun som har mønsteret anbefaler evt en tråd alpakka og en tråd babyull, for alpakkaen strekker seg så, og gir ikke samme spenst i rillene.

    SvarSlett
  3. Se der ja. Den ble kjempefin! Koselig å se alle småtrollene der ute som får glede av disse luene. Og så er de ikke minst en veldig fin måte å bli kvitt restegarn på :)

    SvarSlett
  4. Hvor mye garn går med sånn ca til lua? :)

    SvarSlett
  5. ca 2 nøster rema1000 babygarn dobbel tråd.

    SvarSlett
  6. Hei!
    endelig klarte jeg å google meg frem til noen som hadde vanskelig for å skjønne denne oppskrifta.. Takk for at jeg ikke er alene. ;) Jeg anser meg som en ganske habil strikker egentlig. Men dette skjønner jeg ikke.. Mulighet for å gi meg en liten oppvåkning? ;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!