fredag 6. januar 2012

Kravstor…?

Noen ganger når jeg legger meg, så blir jeg liggende og fundere. Over alt mellom himmel og jord egentlig. Hva vi skal ha til middag, hvordan jeg skal komme meg gjennom en eksamen, hvordan jeg skal løse pensjonstilværelsen når den tiden kommer, hva jeg hadde sagt og gjort om jeg plutselig stod ansikt til ansikt med Elvis og jeg var den eneste på jorda som visste at han faktisk levde. Og så videre. I går funderte jeg litt på lykke.

På den ene siden av meg i senga lå drømmemannen, sovende med en arm kjærlig rundt midjen min. På den andre side lå lilleprinsen, og klynget seg til meg som det kjæreste han har. De lange, gjevne sovepustene fra venstre. De søte små drømmeklynkene fra høyre. Begge to varme og gode, og fulle av kjærlighet til meg og til hverandre. Den ene vrir litt på seg. Den andre slipper et lite sukk. Og jeg ligger i midten og tenker at så lykkelig og glad og heldig som meg, det går det ikke ann å bli. Som kan ligge midt i mellom to så fantastiske skapninger hver eneste natt. Så funderer jeg litt over lykke.

DSC_0211

Konklusjon etter 5 minutter: GUD, så fantastisk herlig det hadde vært å hatt ei eneste natt helt aleine i si ega seng!

(Bilde av min fantastiske Amaryllis, som snart har 7 klokker.)

3 kommentarer:

  1. HAHAHA! For en fantastisk konklusjon! :D

    SvarSlett
  2. Du skriver så godt =) Og det er så godt nå man i noen stille min får kjenne på ennes lykke og alt det gode.

    Ha en flott helg.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!