tirsdag 3. januar 2012

Godt nytt år!

Om enn kanskje noen dager på overtid. Ting går nemlig ikke så fort her i heimen. Pompel er småsyk, og mamma er smålat, og da blir det slik. Basta. I dag har jeg rydde bort jula, helt uten å blogge om hverken juletre eller julepynt, selv om jeg egentlig har sagt jeg skulle gjøre det. Men jeg er ganske så tradisjonsbunden, så blir nok nogenlunde samme pynten neste jul også. og DA skal dere få se:)

DSC_0123 DSC_0236

DSC_0226 DSC_0067

DSC_0024   DSC_0232

DSC_02622 DSC_0134

Et fantastisk år, preget av regn, baby og lykke er over, og et nytt og spennende har begynt. Gleder meg stort til å se hva året bringer.

I år som alle år har man jo satt seg noen nyttårsforsetter, og denne gangen ser de slik ut:

1-Være i fysisk aktivitet minst en time hver dag. (Her regnes alt fra hard treningsøkt til intens shopping, så lenge man selv kan stå inne for at det skal regnes som en eller annen form for trim har man bestemt)

2-Spise godteri kunn i helger og på tilstelninger. (Denne er vel kanskje den vanskeligste å holde. HJELP meg alle kjente!)

3-Sørge for at huset er ryddig hver gang man reiser bort eller legger seg. (Samme kriterier som nummer 1. Hva man tillater må man nesten kunne vurdere ut i fra sitt eget hode. Egentlig så burde jeg ha en kalender hvor jeg setter smilefjes for å se om jeg har holdt målene mine den dagen, i ekte norsk skoleånd. Egenvurdering kaller man det.)

4-Lage ukesmenyer, og i hovedsak handle bare en gang pr uke. (Oh yes, man har startet. Og allerede etter FØRSTE handletur kom man på at man måtte en ekstratur på butikken, da man hadde glemt tennbrikker, tørkerull og babymat)

SÅ får man håpe de kan føre til at man blir en sprek og flink husmor! Og så håper jeg jeg ikke har glemt noe jeg har sagt at jeg skal love tidligere…i såfall er det bare å minne meg på det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!