tirsdag 27. desember 2011

Vaffellabber

DSC_0022 - Kopi 

(Nei, det er ikke så lett å ta bilde av sine egne bein! OG man fikk ikke helt med vaffelmønsteret heller)

Som jeg sa i går, så har jeg komponert et eget sokkemønster. Fikk litt dilla på strukturstrikk tidligere i år, så det har blitt litt forskjellige labber i 2011. Men dette paret som jeg ga bort i julegave, det finnes det bare ett av i hele verden. For tiden vil det si ca på Røros.

DSC_0023 - Kopi

Selve forma på sokker er etter ToneM sine havskumsokker (så sånt sett kan man ikke ta hele æren for disse). Jeg er nemlig veldig glad i det mønsteret, spesielt hælen. Så all ære til deg der, Tone M! Men i stedenfor å strikke havskummønster har jeg (etter vrangborden) strikket slik 1. og 2. omgang rett over alle pinnene. 3. og 4. omgang 2 rett 2 vrang over alle pinnene. Ellers helt likt. Veldig grei strikking i grunn, men en ganske kul efekt.

Er ganske kjekt å ha noen par med litt “finere” labber å bruke når man skal bort og slik!

2 kommentarer:

  1. Så fine de er! Godt strikket. Slike hadde vært gode å hatt på bena!
    Takk for kompliment på Naninos lille kjole. ;)

    SvarSlett
  2. Å, de var kjempefine Ida. Kanskje du kan lære meg sånn strikk på en kjedelig forelesning i løpet av våren. Blir sikkert et par av dem etter jul også ;) hihi.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!