onsdag 28. desember 2011

Midt i jula og strikkehysteri

Men aller først: Tusen takk til Nesebakken for finfin “trøstepremie”:

DSC_0035

Ja, nå er vi altså halvveis i jula. Ei jul som til nå stort sett har bestått i julemat, familieselskap, julemat og julemat. I dag er det også begge deler, julemat og familieselskap. Men til en variasjon, så er det JEG som er vertskap. Min største lillebror kommer hjem fra militærtjeneste, så da blir det reservejulekveld her i kveld. Spørs hvordan man reagerer når man ser at jeg har tenkt til å servere rakefisk… Men nå har jeg altså spist ribbe, surkål, medisterpølse og kjøttkaker i 4 dager på rad. Så da krever jeg en variasjon! (Og så kan lillebror prise seg lykkelig over at hans kjære mor tar med seg et fat med kjøttmat til ham)

Ellers har det, som tittelen tilsier, oppstått et aldri så lite strikkehysteri her. I alle fall holdt det på å oppstå et. Jeg var nemlig inne på håndarbeidsbloggen til Monica, hvor jeg oppdaget at hun allerede hadde ferdig strikkeplagg til frøkna hennes er ca 4 år, inklusiv en pen liten bunke klar for barnehagestart. Da syntes man pluteselig at man lå kjempelangt bak sine egne forventninger, og vips var et sokkepar klare på pinnene. Men så tok man seg en liten pause, og en kikk i kleskomoden til Syver. Og da oppdaget man at man jo har arvet, strikket og fått både ullbokser og ullgensere til flere år fremover. Puh, da er det bare sokker og luer det er “kjempehast” med. Og siden man fra i gårkveld er hele en og en halv sokk nærmere barnehagestartgarderobe, så regner man med at man kommer i mål til August.

1 kommentar:

  1. Haha, Ida! jeg ser for meg hysteriet! men det er jo veldig greit å ha masse arveklær i ull da.. det er det foreløpig dårlig med hos oss (og et sted må vel denne arvinga starte?) så jeg har vel slik delvis tatt på meg jobben!

    God jul og godt nytt år! Vi treffes på nyåret:)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!