fredag 16. desember 2011

Den store Duste Dagen…

…ble fort snudd til den kjære Kose Kvelden gitt.

Etter tidenes dårligste eksamensprestasjon, sludd og regnvær, null julegaveshopping, endeløse køer…you name it…kom jeg hjem, heller motløs, tafatt og trøtt. Klar for en laaaang og kjei kveld hjemme, med survete babygutt og visshet om at både min kjære mann OG mine kjære venner fra jobben koser seg med julebord. Mens jeg, jeg er stuck i heimen. Men hva venter meg når jeg kommer inn døra?

Jo, først pakke fra eplabutikken Fuglekassa som jeg har vunnet inne hos Maligima. Et kjempefint bokmerke, i helt perfekte farger for meg og huset mitt!

DSC_0016

Det er SÅ gøy å motta pakker fra medbloggere rundt om kring, så det frister skikkelig meg gibort igjen her på bloggen snart også!

Vel, jeg ble i kjempeglad for gaven. Men så ikke akkurat mer positivt på den nære fremtid (les:kveld) likevel. Hadde jo sett for meg å crashe julebordet på jobben litt sånn utpå kvelden, med baby og det hele, meeeeen så er babyen 100% utslitt etter en hel dag hos bestemor og bestefar. Så skjønte fort at DE planene ble det ikke noe av. Så altså: fortsatt en lang, kjei kveld i vente. Men så kom jeg inn i stua!

DSC_0008

Og der hadde jammen VerdensBesteMann vært på ferde, og lagt igjen både roser, sjokoladeegg og “hemmelig beskjed” til kjæresten sin! Og vips: så ble man i betraktelig bedre humør gitt!

Kanskje er ikke livet så dumt alikevel? Pyttsann og tjo og hei for eksamenen som ikke står til toppkarakter, så lenge man kom seg i gjennom. Endelig kan man slappe av i sofaen med go`boka og godteri helt uten dårlig samvittighet. Og endelig kan man begynne å late som om det snart er jul, og henge opp gardiner i en fei, uten at eksamenslesinga stikker kjepper i julene. Og jammen har man snill guttebaby, som sovner med en gang han ser senga si, så mamma får ha 100% kosekveld. Og man har jo også verdens aller beste mann på toppen av det hele, som snur kvelden i en super fart for ei heller frustrert frue!

DSC_0012

Så, da ble det sjokolade, bok, sofakos og kjærlighet på meg i kveld. Så får vi ta julebordet dobbelt opp neste år!  

DSC_0021

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!