søndag 27. november 2011

Sømhelg

I helga har jeg vært på sykurs hos Sølvi Høybakken i Olstad. Jeg har faktisk bare vært i olstad et par-tre ganger, men hver gang så har jeg bestemt meg for at det burde jeg egentlig ha bodd. For der er det nemlig så veldig fint. Men, det blir nok aldri noe av. Med mindre skolen plutselig blir til salgt for en krone igjen (noe jeg ikke tror). Da slår vi nemlig til ganske lett. Tror jeg.

Nuvel, tilbake til sykurs: 15 tidmer og vel så det, med søm og kos, det er god oppladning til eksamenslesing (tror kanskje ikke LE er like enig, da han helst skulle ha lest akkurat nå, og Syver plutselig har funnet ut at det er best å sove på armen, men…). Det var høy hobbyfaktor og stor glede, ispedd akkurat passe stor dose retroomgivelser (oh yes, man la SELVFØLGELIG kameraet igjen hjemme). Kunne ikke blitt bedre. Selv har man fått sydde seg en liten snuppekjole i løpet av helga.

DSC_0342

Ingen fullfigurbilder akkurat i dag, men MÅ nesten skryte av det NYDELIGE belegget mitt, med skråbånd og greier. Elsker det stoffet, det gamle sengesettet fra hytta. Dessverre er det blitt så skjøret at det er vanskelig å få gjort stort ut av det. Men perfekt som detaljeg, det er det jo. Nesten like perfekt som glidelåsen min. Den kommer fra Olaves syskrin. Tøft med den litt røffe kontrasten til det ellers ganske myke. Det er det beste med å sy og lage ting selv, at man får med de unike detaljene som ingen andre har. Selv om kjolen i seg selv er ganske main stream. Kommer nok helfigur etter hvert.

DSC_0343

Kjempegøy å lære hvordan man faktisk skal gjøre ting, som at man skal sy i samme retning hele tiden, og at sømmingsmonnet faktisk har en betydning. Greie små drypp til en gryende syfremtid. Man har veldig lyst til å bli med på et nytt kurs senere!

Men, man er nok fremdeles en strikker, sånn til vanlig. Enn så lenge.

4 kommentarer:

  1. Så spennende. Gleder meg til å se hele produktet :)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du ville være med i min lille give away :-D
    Håper du har en god 1.advent!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  3. Så moro å være med på noe slikt, kunne jeg også ha tenkt meg. =)

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  4. Hei :) Kjolen ble kjempefin! Jeg legger ut noen bilder fra kurset i morgen, og om du vil kan jeg sende deg noen bilder på mail? Jeg har noen fine bilder av deg og kjolen:) Hilsen Anne Lise

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!