torsdag 10. november 2011

Skapet med det rare i…

Her er resten av skattene som ble med hjem i går (kanskje ikke akkurat spesielt vakkert oppstilt enda…):

DSC_0300

Ser for meg at til jul for eksempel, så kan jeg sette mange små nisser og julekopper og minijuletrær i skapet, og pynte med en julevimpelrekke osv. Akkurat nå er det en mild liten kaossamling av nostalgiteter som har sin bolig der. Inntil videre.

DSC_0306 

Granntante karens kaffeservise, med fløtemugge og sukkerkopp.

DSC_0301

En kjempesjarmerende blomstrete fløtemugge meg avslitt merke, og min kjære lille egersund fløtemugge.

 DSC_0303

Og pappa sitt danske barndomsservise. (Ser du etter, ser du at øverst i skapet står også hans sølvkopp og sølvtalerken, samt et nydelig lite likørglass. Men var for mørkt til at jeg fikk bilder så høyt oppe, så vi får se om de kommer frem i lyset en annen dag!)

Fikk også med meg hjem mitt tyrkiske teservise, som jeg ABSOLUTT skulle kjøpe meg på ferietur for 8 år siden. Og hele tiden etterpå har det stått lagret hos mamma. Men det er hverken spesielt flott eller spesielt nostalgisk eller spesielt noe som helst, så det får nok bli stående bortstuet til jeg finner noe spesielt å bruke det til. Te, for eksempel.

2 kommentarer:

  1. For et NYDELIG skap! I LIKE!!! Heldige deg! Og fine skatter du har i det!!

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Så mange fine skatter, og FOR et nydelig skap!!! Håper den tanta di glemmer det så du kan ha det alltid!!!

    Takk for gratulasjoner og TUSEN TAKK for gaven som kom i posten i dag! (går ut fra at det var fra deg i alle fall). GLEDER meg til å strikke noe med det.

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!