onsdag 9. november 2011

Atter skatter

Dro til mamma i dag for å låne sparkel. Og flaks var det, for fikk med meg mye mer hjem enn jeg egentlig skulle ha! Mamma holder nemlig på å pusse opp, og da dukker det stadig opp ting hun ikke trenger, eller som hun ikke har plass til. Som dette fatet for eksempel.

DSC_0297 

Kjempesøtt, og perfekt til å servere småkaker og muffins og andre godsaker. Og bare overnatturlig søtt, må jeg få lov til å si.

I tillegg har jeg nå blitt “oppbevaringsanstalt” for skapet til tante, skapet som ikke tante vil ha, men som vi andre bytter på å oppbevare til hun finner ut at hun vil ha det likevel.DSC_0298

Og det passer jo bare veldig bra over spisebordet vårt! (Hm, alt ser litt lite og skjevt ut på bildet, men er ikke så veldig ille altså! Ja, alt er jo ganske lite og skjevt her sånn helt naturlig også, men det er i alle fall mer sjarmerende live enn hva som blir fanget opp av kameraet…)DSC_0299

Inne i skapet står det også en liten ansamling av skatter, og de skal du få se i morgen, om du holder deg fast!

Nu skal jeg benke meg i sofaen med strikketøyet mitt, og tenke ut hvordan jeg på lurest mulig måte skal få min kjære til å snuble rett inn i en plastfoliebelakt døråpning. Det er nemlig hovedaktiviteten her i dag, etter at vi så afv på tv for et par timer siden. Selv har jeg akkurat i tide rukket å dukke unna både en og to ganger, og føler nå at tiden er inn for å ta en aldri så liten hevn…

På gjennsyn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!