torsdag 20. oktober 2011

Jeg har hatet dem!

Men nå må jeg si jeg har gått igjennom en liten forelskelse, utrolig nok.

 DSC_0125

Puter i klostersøm. Tidligere har de gitt meg gysninger! Men så kom jeg til å tenke på hvor UTROLIG mye arbeid det ligger bak å lage dem, og hvilken tid de faktisk ble laget på, og så tok jeg en nærmere kikk. Og faktisk, så må jeg si at de ikke er så grusomme som jeg egentlig har trodd!

Diss to har bestefars tante Karen, eldste datra til Berte, laget. Hun var skredder, så her er det snakk om skikkelig håndtverk. Så og si uslitelig, vil jeg tro! Og i 100%ull på alle kanter. Glemte å ta bilde av bakdelene, de er nestgen like fine som frontene, håndvevde som de er.

DSC_0131

Vil nok tro det er fler enn meg som har hatt et lite hatforhold til disse putene opp igjennom tiden! Men nå passer de faktisk utrolig godt inn i min lille (snart faktisk en smule retroinspirerte) stue!

På loppemarked i helga fant jeg også denne lille forelskelsen:

DSC_0117

Ellers fant jeg faktisk ikke så mye i  år, mest klær. Har ikke hatt for vane å vise frem outfits her på bloggen, men kanskje det dukker opp likevel? Puta gjorde seg i alle fall godt i stolen min, selv om innerputa er en smule feil størrelse enda. (Men kjenner jeg meg selv rett, så blir ikke det gjort noe med med det første). Legg merke til teppet også, forresten! Bestemor og bestefar fikk besøk fra danmark for en tid siden, av noen gamle venner jeg ikke kan si jeg kan huske å ha hilst på på mange mange mange år. De hadde med seg dette nydelige teppet, også i 100% ull, som en nabo av dem har vevd for hånd! De var litt i tvil om fargene, men jeg måtte forsikre dem om at de kunne ikke under noen omstendigheter ha rålt bedre!

Hva syns DU om putene mine? (Det er lov å være ærlig…)

2 kommentarer:

  1. Ja du... disse putene er rare... Husker med skrekk og gru disse fra hytta til mine foreldre, tunge var de og ekle å ligge på. Men FOR en jobb å lage disse! Man setter nok mer pris på slikt når man blir litt eldre (selv om vi på ingen måte er voksne enda!!!).

    Bare koselig med innlegget vet du! Vi må jo hjelpe hverandre her i blogglandia :D

    SvarSlett
  2. Kjempefine og fargerike!!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!