lørdag 27. august 2011

Lavkarbo-gjærfrie-supergode briks

Nei, jeg er ikke helt lavkarbofrelst, slik som så mange andre er om dagen. Men, jeg tåler ganske dårlig brød og gjærbakst, og derfor er det kjekt med alternativer. Og her er en oppskrift som faktisk er ganske knall! Ideen til oppskrifta fant jeg i et eller annet forum ett eller annet sted på nettet, og så har jeg triksa bittelitt. Og da ble man veldig fornøyd! Kjmpegodt, sundt og holdbart, og det tar bare ca 12 minutter, uten kjøkkenmaskin!

Ingredieneser:

2,5 dl havregryn (Ok, ikke kjeeeempe lavkarbo, men er ikke så mye av det heller da. Skal forske ut et altrenativ)

2,5 dl linfrø

2,5 dl solsikkefrø

6 egg (mine egg varierer ganske i størrelse, men ca medium store tenker jeg)

1 ts salt

(et lett dryss av en eller annen urteblanding, f.eks pizzakrydder om man ønsker mer smak. Evt kan man bruke urtesalt i stedenfor 1 ts salt.)

DSC_0488  

Pisk eggene godt sammen, bland inn de andre ingrediensene. Bre utover en bakepapirkledd langpanne. Stek i 10 min på 190 grader.

DSC_0489

Del opp i passe størrelse. Nytes varme eller kalde. Holder seg 4-5 dager i kjøleskapet.

DSC_0492

Satser på å prøve ut mange andre alternative ingredienser fremover. Skal selvfølgelig legge ut her om man får noen fulltreffere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!