tirsdag 16. august 2011

I morgen begynner hverdagen igjen

Etter å ha vært luxusheldig og hatt mannen hjemme så og si hver eneste dag siden Syver ble født for 11 og en halv uke siden, så skal han nå begynne å jobbe igjen. Blir spennende å se hvordan det bærer avgårde for meg som til nå ikke har syntes det har vært spesielt mye arbeid å være mamma. Sansynligvis går det veldig bra, man har jo verdens beste sønn sånn stortsett. Hvordan man skal få gjort alt det andre man hadde planer om å gjøre i permisjonstida, det får bli en annen sak. Studere SKAL man, men man har enda ei uke på seg til å forberede det. Slik som det ligger an nå, blir studietida fra 6 til 9 hver morgen, mens junior tar “mellom-frokost” hvilen sin. Sying blir det værre med, fotografering utgår nesten. Men man har alltids tid til å ta igjen det. Syver er bare 11 uker, 3 dager, 19 timer og 50 minutt en gang, og det man har i dag, kommer aldri tilbake!

DSC_0432

Men likevel, man forsøker seg jo på litt hobby innimellom. Mannen ønsker seg lue med rev på (jepp), og det må han jo få. Jeg må bare øve litt først. Og da ble det selvfølgelig ei lue til meg, etter selvlaga mønster. Jersy fra Stoff og Stil. Den sitter som et skudd, men er litt mer enn lovlig bulkete…har brukt falsk overlock. Er det NOEN som kan gi meg tips til hva jeg skal gjøre for å ikke strekke stoffet så når jeg syr, så sømmene ikke blir så humpete?!?!

DSC_0421

Når det problemet blir løst, blir det storproduksjon av luer. For det er et prosjekt man rekker de få minuttene min småbortskjemte gutt klarer seg uten å smile til mamma eller pappa.

Nå roper han gitt, så da får du ha meg unnskyldt. Skal bort å smile litt:)

1 kommentar:

Så hyggelig at du vil kommentere!