mandag 25. juli 2011

Reaksjon

Det som har skjedd i Oslo og på Utøya er en utrolig stor tragedie for oss alle sammen. Vi tenker alle på dem som ble drept og skadet, de ungdommene som har opplevd hendelser som vil følge dem resten av livet, og ikke minst de pårørende som må gå videre uten sine kjære. Jeg føler så inderlig med dere alle sammen!

Likevel så kan det være vanskelig å fatte omfanget av det for oss som ikke er direkte berørt av det. Kanskje har det ikke gått opp for oss enda hvilken tragedie som har rammet vårt kjære land. Slik var det i alle fall for meg. Jeg har fulgt med på alt som har skjedd via nyheter på tv og radio, og blitt sint, trist og sjokert på det stærkeste. Men det var først under en joggetur i går at det virelig gikk opp for meg at dette faktisk også pvirker meg, og våre alles syn på, og følelse for, hvordan det er å leve i landet vårt, i Norge. På øret sang Sissel Kyrkjebø mens jeg løp, og da kom følelsene. I natt har jeg ligget våken og tenkt en masse. Håper vi kan bruke denne tragiske og grusomme situasjonen til noe positivt, og øke samholdet, engasjementet, forståelse mellom kulturer og nestekjærligheten.

Ta deg gjerne tid til å lytte på teksten i disse sangene, som for meg blir blant de tydeligste tegn på hvordan det skal være å leve her i Norge.

Stor klem til dere alle fra Ida Elise

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil kommentere!