søndag 3. juli 2011

Pulsvarmere

Det var en julegave jeg var spesielt heldig med sist år: pulsvarmerene til bestemor! Hun har ikke hatt dem av siden hun fikk dem, føler at hun blir varm i hele kroppen av å være varm rundt håndleddene. Men jeg må ærlig innrømmet at de hun fikk kaaaanskje passer seg best ved juletider. Så derfor har jeg nå strikket et par nye til bursdagen hennes (men hyyyyyysj, hun har ikke bursdag før den 9.)

DSC_0258

Strikket i mykeste babyull, etter mønster fra Drops. Må forresten si at jeg syns årets dropskolleksjon er UTROLIG fin, og jeg kommer nok til å strikke et par ting til der i fra! DSC_0259

De var ganske enkle og strikke, passer godt som “sofastrikketøy” når man har en liten junior (selv om jeg nok merker allerede nå at man kanskje bør satse på hekling etter som han blir mer og mer urolig ved siden av meg. Skumle pinner!) I bakgrunn ser dere det flotte leketeppet Liv har sydd til ham. Det får dere sikkert se mer av siden!

DSC_0260

Heklet en liten blomst også, med nål bak og en perlemorsknapp inni. Den kan festes på pulsvarmerene, eller brukes som brosje. LItt etter som hva man skal. Syns den ble søt, og er veldig enkel å lage, så tror jeg skal satse på litt flere slike, og ha rundt om kring på klær og slik.

Forresten, inngen som kjenner til boka jeg etterlyste i forige innlegg?

3 kommentarer:

  1. Så kjekt å lage en gave som blir så mye brukt! regner med disse også blir tatt godt imot, de var ihvertfall veldig fine! Kanskje jeg må lage pulsvanter til en bestemor til jul. Takk for tipset

    SvarSlett
  2. Utrolig nydelige pulsvarmere! Heldig bestemor du har!

    SvarSlett
  3. Nydelige pulsvarmere :) Ha en fin sommer!

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil kommentere!